Powered By Blogger

lördag 14 mars 2015

Det närmar sig början!

Får väl göra ett inlägg här på bloggen 2veckor innan speedwayen kör igång på alvar. Just nu så får man stå ut med Facebook klipp från förare som är och kör för första gången i år.
Man blir ju inte lite sugen på att se speedway live.
Men den 28mars så kör Best Pairs igång i alla fall i Torun.
Kan ju bli en lite värdemätare hur förarna har skött sin träning under vinteruppehållet.
Lagen som kommer deltaga i år är Polen, Australien, Ryssland, USA, Danmark och Sverige. Sedan kommer det delas ut ett Wild card till varje deltävling och i första så får Lettland detta.
Tror det kommer stå mellan Polen; Danmark och Sverige. Är väl ett lite önsketips från min sida att Sverige ska visa att vi tillhör toppen av världsspeedwayen.
Men det kommer bli jämt tror jag sedan vet man inte hur hårt förarna går in för detta men har hört att det är mycket pengar på spel som alltid nu för tiden.
Lite konstigt när jag satt och läste uppställningarna på lagen att en del bara välja att köra med två förare. Danmark och USA gör det. Nu vet jag inte reglerna men det måste väl vara en fördel att ha en förare till med som man kan använda eller har jag fel?
Jag får forska lite i detta med reglerna under Best Pairs.
Även detta året ska jag försöka skriva lite plus och minus som jag gjorde förra säsongen. Får se vilken tävling som blir den första tyvärr så jobbar jag när denna tävlingen Best Pairs körs så får bli någon annan.
Nu får det bli en tur ut i solskenet så ha det så bra på er alla speedwayvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar