Powered By Blogger

torsdag 16 oktober 2014

Lagbyggen!

Det är ett tid på året man både vill ha och vara utan kan man säga. Speedwaysäsongen är slut men nu börjar den roliga säsongen med att bygga lag inför nästa säsong.
Som vanligt så förstör detta med snitt det för de med förare som bättrat sig. Man blir alltså straffad för man blir bättre konstig inställning på det hela.
En annan sak som slog mig var detta med svenska förare i lagen. Det ska ju vara tre svenska förare i startsjuan har lagen kommit överrens om. Men när man kollar runt nu på alla speedwaysajter och annat så får jag känslan av att de rutinerade svenskarna med ett snitt på ca 1,2-1,4 är grymt eftertraktade. Då till min tanke blir det inte så då att lönerna stiger på just dessa förare då och än en gång så slås unga förare bort.
Kanske skulle ta tillbaka förare 8 i startuppställningen igen och att denna ska vara svensk.
Har fortfarande min tanke med att svenska juniorer som toppas in ska ge dubbla poäng. Tänk vad värdefulla de skulle vara.
Något måste ju hända om vi ska ha några svenska förare kvar i framtiden. Har vi svenska toppförare så kommer publiken komma tillbaka till arenorna det är min tanke i alla fall.
Mitt lag Dackarna börjar så smått bli färdiga med sitt lagbygge och det ser bra ut tycker jag. Klara så här långt är Nicki Pedersen. Michael Jepsen Jensen. Jason Doyle, Jonas Kylmäkorpi, Krysztof Buzowski och Robin Aspegren. Ska ju in minst en svensk förare till i truppen och som sagt om man vill ha en i klass med Kylmäkorpi så är de eftertraktade. Men jag tror det lutar åt Mikael Max efter vad jag hört. Sedan är det ju frågan hur det blir med Patryk Dudek han är ju körklar i augusti. Men att ha en förare som man inte kan använda förrän då kan vara lite riskabelt. Tittar man på hur säsongen som va blev med alla skador och förare som inte kom.
Tror även att Rune Holta kan bli en joker om de vill signa honom. Med de nygamla ljuddämparna så blir han grym tror jag.
Ja det är många saker man har att tänka på som lagbyggare så jag är glad jag inte är ansvarig för något sånt. Men sina egna byggen som man skulle vilja ha har man ju.
Ja det var mina tankar om detta med att få till sina lag.
Ha det bra mina speedwayvänner så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar