Powered By Blogger

torsdag 18 juni 2015

Elitserieomgång 6

Får väl börja med att be om ursäkt för jag har missat att skriva här på några veckor. Men har haft fullt upp med familjgrejor. Men nu så kommer ett inlägg igen.
Denna gång om omgång nummer 6 i elitserien vilken ha blivit skrivet en hel del om i tidningar och sociala medier. Fast det var tyvärr inte så speedwayrelaterat men än då.
Matchen Piraterna-Dackarna innehöll ett slagsmål mellan Greg Hancock och Nicki Pedersen. Att den ena är inblandad i detta är väl inte så förvånaden men att Greg tappar fattningen och slår ner Nicki är väl mer överraskande.
Det som hände på banan vet jag inte vad jag ska tycka om tycker dessa saker sker i varje match sedan att det var Nicki igen som gjorde saken var väl inte förvånade det heller. Det är farlig körning i alla avseenden men det är många förare som kör så nu för tiden. Tycker domarna måste börja att dela ut fler varningar för dessa saker. Vet förarna om detta så håller de sig nog i skinnet.
Sedan det som Greg gjorde är fasen inte godtagbart även om han tycker som han tycker om Nicki. För att inte tala om publiken som hejar på honom vad ska jag säga till mina barn om att detta med att använda våld för att lösa problemen när deras idoler använder nävarna. Han sjönk i mina ögon där kan jag säga.
En annan sak som jag också reagerade på var den debatt som körde igång på twitter under kvällen där Darcy Ward gjorde massa inlägg om Nickis farliga körning. Tycker en förare som tänkt riskera flera förares säkerhet genom att köra full enbart ska vara tyst. Nog om detta och över till matcherna istället och min plus och minus lista
De lag som vann var Piraterna vann mot Dackarna med 50-40, Vetlanda vann över Lejonen med 57-33 och Indianerna vann över Rospiggarna med 50-40. Var väl inga direkt överraskningar mer än att Vetlanda vann så stort skulle jag säga. Fast Lejonen hade ju petat Krzyztof Kasprzak som jag nog tror är på väg bort där ifrån för han har inte rosat svenska serien.
Nu över till Plus och minuslistan och vi börjar med plussidan.

1.Artem Laguta 12p och en grym körning. Bara hoppas att han kör de matcherna han blir utplockad till för det vetman ju aldrig med dessa ryska förare om de kommer eller inte.

2. Tai Woffinden 14p han är i en grym form just nu och verkar ostoppbar för tillfället.

3. Chris Holder 11p Kommer mer och mer tillbaka till den formen han en gång hade innan alla skadorna kom.

Nu till minuslistan

1. Mads Korneliussen 0p vad har hänt med honom. Han som körde i lag-VM och allt förra året.

2. Jason Doyle 3p inte godkänt och nu hänger nog hans plats lös inför derbyt mot Vetlanda nästa vecka.

3. Slagsmål hör absolut inte hemma på en speedwayarena eller vilken sportarena som helst.

Ja det var min åsikt om det hela för denna veckan. Ha en bra midsommar mina speedwayvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar