Powered By Blogger

tisdag 19 maj 2015

Varför ska slipsnissar bestämma jämnt.

Förlåt för jag inte skrivit här på ett tag men har haft fullt upp med lite andra saker. Ja då var det tisdag igen då och som vanligt så regnar det när man tittar ut genom köksfönstret.
Men det tänkte jag inte tjata mer om det är bara så som alla vi speedwayfans vet tisdag=regn.
Det jag tänkte ta upp är detta med årets GP-tävlingar så här långt. Nu i helgen var det tävling på en uppbyggd bana åter igen och denna gången i Tammerfors. Det blev ju som nästan alltid åt skogen den höll ju inte hela tävlingen. När förare som Greg Hancock går omkull då är det svårkört.
Har för mig banan redan förra året fick kritik. Såg inte den tävlingen så kan inte svara på vad de gjort med banan i år. Men det blir inte roligt när de bygger banor på löparbanor den som vinner starten är för det mesta först i mål.
Satt och tittade med min son som inte är så speedwayintresserad och detta gjorde ju inte saken bättre. Han tyckte det räckte med att de bara körde ett varv så där har man lite att jobba med för att få honom intresserad.
Får ta med honom till Målilla för att titta på lite riktigt speedway på en riktig racerbana.
Slipsnissar som bara ser pengar förstör sporten skulle jag vilja påstå. Jag hävdar fortfarande att speedway ska köras på speedwaybanor och inte på tillfälliga banor. Vet att jag får några mot mig nu men det skiter jag i.
Ingen vill se på följa John speedway eller förare som ligger i sargen hela tiden för att banan går sönder.
Ja jag vet att man vill ha in sporten i storstäderna men då får de lägga ner mer tid på det.
Ja detta var mitt inlägg i denna debatt.
Nu får vi se om det blir några tävlingar idag runt om på arenorna jag håller alla tummar och tår som går för er som ska arrangera ikväll. Ni gör ett hästjobb.
Tippar att Dackarna vinner borta mot Lejonen, Indianerna vinner mot Piraterna och Rospiggarna vinner mot Smederna ja detta var mitt tips får väl se om jag får rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar