Powered By Blogger

tisdag 12 maj 2015

Regn regn regn!

Tisdag innebär speedway i Sverige sommartid som ni alla vet som följer min blogg. Det innebär också regn kan man säga. Detta börjar bli en tråkig följetong i svensk speedway och även utomlands har de dessa problem.
Idag kördes det bara en hel match i Elitserien nämligen matchen Smederna-Indianerna sedan kördes det visserligen speedway i Målilla också men bara 9heat mellan Dackarna -Rospiggarna. Matchen mellan Piraterna-Vetlanda ställdes in på grund av regnet.
Jag hade ju tagit mig ner till Målilla för äntligen få se speedway live för första gången denna säsongen och det som såg så bra ut på dagen utvecklades sig till en enda lång väntan.
Det var först ett väntande på att det skulle sluta regna sedan en väntan på att banan skulle bli körbar.
Nu till det jag kan tycka är lite konstigt att det ska vara så många som ska säga sin mening om banan är körbar. Domaren och tävlingsledaren kan väl ta det beslutet själva. Som det var nu så var det många viljor om den var bra eller inte och tiden bara gick. Vill man ha tillbaka publiken till arenorna så kan det inte ta så långt tid för att få banan körbar. Nu vet jag att banpersonalen gjorde ett hästjobb som alltid men man kan inte alltid hålla på att lyssna på flera förare som ska säga sin mening.
Så länge det inte är tak på arenorna får man räkna med dessa problem det kan inte vara kanonbanor jämnt. vill förarna ha dansbanor att köra på så får de nog lägga av med att köra.
Jag förstår att de tänker på sin säkerhet men jag har sett tävlingar på sämre banor än den i Målilla ikväll.
Men den lilla speedway man fick se ikväll var helt underbar om man var dackefan. Roligt att se så många av våra heatledare ta för sig och känns som vi fått en bra förare på reservplatsen i Mikael Max. Det var en Mikael i sitt gamla slag en fröjd att se honom på banan. Även Jonas Kylmäkorpi har börjat hitta rätt. Kommer bli många lag som kommer få det svårt mot Dackarna i år tro mig.
Ska se om jag kan titta över denna lilla omgången och göra en plus och minuslista som jag gjorde förra året.
Återkommer om det. Ha det bra mina speedwayvänner så hörs vi av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar