Powered By Blogger

söndag 26 april 2015

Paraplyflickor!

Vilken debatt en artikel i Expressen skriven av Anna Friberg körde igång på twitter. Det var mest negativa vibbar över artikeln och största delen som var negativa till själva artikeln var män. Inte så konstigt i mina ögon sett. Jag var mer positiv till det hon skrev för har alltid tyckt dessa tjejer är rätt onödiga sedan att de finns i nästan all motorsport behöver ju inte betyda att de ska finnas i speedway.
Någon skrev att de tillhör showen men alvarligt talat hur många tittar på dessa när de visar en skylt. När jag är på speedway så när heatet är slut så kollar jag för det mesta ner i programmet och förbereder mig inför nästa heat.
Sedan måste väl alla förare veta vilken bana de ska stå på vid sitt heat är ju bara löjligt att ha en tjej åmande framför sig när man ska göra sig iordning för heatet.
De väljer själva att göra detta var det någon som skrev. Ja det hoppas jag verkligen att de gör för att bli tvingad vore ännu värre.
Varför inte komma på något helt annat istället om man nu ska ha en show inför varje heat. Vi klarar oss ju utan dem på Målilla motorstadium när det körs speedway i elitserien.
Om det nu ska vara jämnställt så skulle det inte också vara hunkar som gick runt med dessa skyltar. Allt ska ju vara jämnställt överallt nu så varför inte.
Sedan så fort det skrivs negativa saker om speedway så startar det upp världens diskussion. Även att det inte handlar om speedway utan Några s.k Grid Girls som inte har någon uppgift. Man blir så trött på dessa kvällstidningar som bara hittar det negativa om speedway.
Ja det var mina tankar om det hela i denna debatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar