Powered By Blogger

lördag 18 april 2015

Inför första GP-tävlingen

Då var det äntligen dags för första deltävlingen i GP-speedwayen och det börjar i Warszawa.
Ska bli intressant och se hur förarna står till varandra när det verkligen gäller.
Men innan jag fortsätter med grand Prix tävlingen så får jag uttala mig lite om gårdagens stora snackis nämligen uttagningen till VM-kvalet och EM-kvalet för våra svenska förare. Som vanligt så skapas det rubriker som inte behövs enligt min mening. Är man missnöjd med att man inte blir uttagen så ska man kanske inte gå ut i media och klaga utan ta det med lagledningen direkt. Tror ingen tjänar på att höra än den ena än den andras åsikt om vem som är berättigad att få dessa platser.
Jag tycker Oliver Berntzon är en grym förare och tycker även att Antonio Lindbäck är det men båda kan inte kvala till VM och då tycker jag att man får lita på lagledningen som har valt.
Oliver visa i EM-kvalet att du är värd chansen till GP istället för att gå ut i media och klaga på en kollega.
Sedan kan man tycka vad man vill om vad Antonio gjort och jag är inte den som försvarar honom. Men som jag skrev i ett annat inlägg så tror jag man stjälper honom mer än hjälper honom om man tar bort speedwayen från honom.
Många tycker man ska stänga av honom från speedwayen helt då han är en dålig förebild för de unga förarna. Tror på bra hjälp och stöttning från alla håll och då hjälper inte påhopp genom media från speedwaykollegor.
Nog om detta ämnet nu och åter till första deltävlingen istället. Ska ge mig in på att tippa lite vad jag tror om kvällens tävling.

1. Tomas Gollob tror han kommer bäras fram av den polska publiken i sitt sista GP-framträdande. Tycker han även kan få vara värd det efter lång och trogen tjänst.

2. Michael Jepsen Jensen en känsla jag bara har att han slår till med en supertävling. Kört bra det jag har sett så här långt på säsongsupptakten.

3. Nicki Pedersen vill han bli världsmästare igen så måste han vara med i toppen från början och det tror jag han är.

Jag har även en outsider med i Jason Doyle som kan överraska.
Men det är svårt att tippa då det är första tävlingen alla har kört olika mycket och vilt skilda motstånd så man vet inte riktigt var de står i förhållande till varandra.
Vi får se ikväll vem som har rätt och som vanligt så ska jag försöka göra en utvärdering av tävlingen.
Så har en bra dag speedwayvänner och på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar