Powered By Blogger

tisdag 19 augusti 2014

Dackarna-Rospiggarna

Vilken kväll det blev på motorbanan i Målilla. Dackarna behövde ta 42poäng för att säkra slutspelsplatsen. Matchen började jämnt sedan tog Rospiggarna ett litet övertag i matchen med en 4-2 och en 5-1 i heat 4 och 5. Sedan var det jämnt matchen igenom Dackarna tog igen lite i heat 7 då kvällens suverän Nicki Pedersen och Krystof Buczkowski tog en 5-1. Efter det var idel 3-3 heat fram till heat 14 då de slog till igen med en ny 5-1 och då var slutspelsplatsen säkrad. Men för att avsluta fint så tog de sedan en 4-2 i sista heatet. Så Dackarna vann matchen med 46-44.
Nu väntar slutspel men mot vilka det blir får jag återkomma till då en match ikväll blev uppskjuten till imorgon. Det var matchen Smederna-Vargarna.
Som jag skrev tidigare här i texten så var kvällens suverän Nicki Pedersen 18poäng på 6 heat.
Jag undrar om inte alla som var i mot värvningen av honom i vintras har ändrat sig nu om inte så är de inga riktiga dackefans.
En annan som var på riktigt bra åk humör ikväll var Krystof Buczkowski 13 poäng och han har vi som reserv i laget är synd att han inte får åka mer än han gör just nu.
Kvällens snackis var väl annars Darcy Ward. Han åkte ju dit i alkoholblåsning på GP-tävlingen i lördags. Nu körde han för piraterna ikväll jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Konstigt  är det i alla fall att man inte har han avstängd under utredningen.
Men grabben har problem så han måste ha hjälp med sina problem för det är ju inte första gången han är i blåsväder.
Ja får vi vänta och se vad FIM kommer fram till i Darcy Ward affären.
Nä nu är det dags att sova. Återkommer med min plus och minuslista när matchen mellan Smederna-Vargarna är körd. Blir en roligare med en någorlunda full omgång.
Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar