Powered By Blogger

fredag 29 augusti 2014

Darcy Ward!

Ja då ska man skriva lite negativt om speedway igen. Det är ju själva fasen att man aldrig får vara positiv. Kan en sport få mer negativa rubriker än vad speedwayen har fått de senaste veckorna?
Nä jag tror inte det.
Tänk den dagen man får skriva att Sverige har fått en världsmästare i speedway eller att en seriematch hade 10000stycken åskådare. Det hade varit roligt och jag hoppas den dagen kommer för jag tror det. Bara alla jobbar framåt och hjälps åt att få bort allt skit som händer inom sporten.
Ja nu till det jag skulle skriva om nämligen Darcy Ward. Nu har han blivit avstängd efter sitt positiva alkotest. Det har alltså gått flera veckor tills de kom fram till det att han ska vara avstängd tills domen kommer.
Fattar inte varför det skulle ta så långt tid innan de kom fram till det. Känns ju som de blir tagna på sängen så fort det händer något.
Jag kan tycka att han har fått sitt straff redan men det är min åsikt. Han har bötat och varit avstängd från ett GP. Sedan kanske man skulle lägga in en behandling för honom också i detta.
Det jag också har en åsikt om är ju att det drabbar också lagen han kör i då de inte kan ersätta en avstängd förare. Så laget blir ju drabbat lika mycket som honom skulle jag vilja påstå.
Ja man vet inte vad man ska säga om dessa regler men det är väl någon som har tänkt till eller inte.
Nu ser vi framåt istället och en bra GP-tävling i Gorzow i helgen istället.
Vill se speedway istället för att läsa massa skit i media. Hoppas en svensk förare vinner så Aftonbladet har något positivt att skriva, men då blir det nog bara en liten notis i ena hörnet.
Ha det bra på er så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar