Powered By Blogger

torsdag 21 augusti 2014

Svensk speedway har mycket att jobba med!

Ja denna veckan har det hänt mycket inom svensk speedway. Tyvärr inte så mycket positivt. Var sista omgången som kördes i tisdags och det blev en spännande omgång på flera sätt kan man säga.
Mitt lag Dackarna vann mot Rospiggarna och säkrade sin kvartsfinalplats. Om den sista platsen slogs Smederna och Vargarna men den matchen fick avbrytas på grund av regn. Sedan bestämdes det att den skulle köras på onsdagskvällen istället. Men senare så lämnade Vargarna Walk over på en i mina öron en konstig förklaring nämligen att de fick för lite tid att förbereda sig för en eventuell kvartsfinal alltså rent marknadsmässigt som jag fattade det.
Nog för att de har en skral ekonomi men det låter lite snett. Man har hela tiden gått ut med att man vill köra slutspel och sedan när man nästan är där så lägger man sig.
Som om inte det var nog med bekymmer för Vargarna så hoppar lagledaren av och jag förstår honom till fullo. Lägga ner så mycket tid och sedan bli stoppad av styrelsen tala om en käftsmäll.
Avhopp var det gott om denna veckan Antonio Lindbäck sa att han inte ville köra i landslaget så länge som Stefan Andersson var förbundskapten. På lite lösa grunder tycker jag tror det är andra saker bakom.
Efter det så hoppade Stefan av som förbundskapten för allt skit han fått genom Darcy Ward affären. Vilket jag tycker är fel för det har ingeting med svenska landslaget att göra. Men det är svårt när man sitter på två stolar.
Nu måste det till en förbättring inom svensk speedway. Tillsätt en förbundskapten som bara sköter landslaget till 100%. Ta en snack med alla förare som bojkottar landslaget till höger och vänster.
Ibland kan jag tycka att man får bita ihop lite och lägga sina värderingar om personer åt sidan. Jag tycker inte om alla mina arbetskamrater men det är bara sköta sitt.
Jag tycker det är synd att Stefan hoppar av för jag tror det hade gått bra framöver om han bara hade fått jobba på lite.
Hoppas verkligen att nästa vecka blir en positiv vecka inom svensk speedway. Vi har två hårda kvartsfinaler att se fram mot på tisdag Dackarna-Indianerna och Smederna -Rospiggarna.
Som vanligt så hoppas jag på bra väder och mycket folk. Folk på arenorna behöver klubbarna så ta med era kompisar för en kväll på speedwayarenan ni kommer inte bli besvikna.
Ha det bra så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar