Powered By Blogger

måndag 21 april 2014

Bästa värvningen!

Tänkte lite på olika värvningar mitt favorit lag Dackarna gjort under åren. Den som slog mig först var för rätt länge sedan i en världsmästare nämligen Jan O Pedersen var mycket skriverier om det. Men jag har för mig att han bara körde en match sedan blev han skadad. Så det var inte så bra värvning. Men efter det har vi haft några stycken: Mark Loram han var en fröjd att se han gav aldrig upp ett heat förrän det var avflaggat. Mikael Max när han var som bäst innan den där hemska skadan.
Peter Karlsson gamlingen som kan slå vem som. Sedan värvades ju en förare som jag tyckte de skulle ha värvat flera år tidigare i Andreas Jonsson.
Sedan min favoritförare Darcy Ward en helt otrolig förare på banan men en del strul utanför som ställde till det i vissa stunder.
Men jag undrar om inte årets värvning i Nicki Pedersen slår det mesta. För mer skriverier innan han ens har kört en meter för Dackarna har det nog aldrig varit om en förare.
Sedan när man nu har följt hans öppning av säsongen så slås man av hur jämn poängplockare han är. Han är en riktig vinnarskalle av mått ingenting lämnas åt slumpen.
Så det ska vara en dansk i år kan man säga.
Ser fram mot att se honom live på GoB arena.
Ja det var mina tankar om värvningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar