Powered By Blogger

tisdag 22 april 2014

Svensk speedwaysframtid

Har funderat lite på detta med svensk speedways framtid. Var redan i slutet av förra säsongen flera förare som slutade och detta har forsatt nu i början av denna.
Vi måste få ett slut på detta annars dör svensk speedway. Måste se till att ändra så svenska juniorer satsas på. Som det är nu så fostrar vi utländska juniorer känns det som.
Tittar man på junior VM så är det till stor del danska och polska förare som dominerar och varför är det så då?
Jo för de satsar på sina egna. I Polen så måste juniorer köra i vissa heat i ligan. Det ger dem självförtroende kan jag säga.
Danmark har redan i knattetiden tagit hjälp av en gammal förare i Erik Gundersen. Tänk om svenska knattar fick tips av t.e.x Tony Richardsson vilken dröm för vilken kille eller tjej som helst eller hur?
Sedan tycker jag man måste göra svenska juniorer mer värda för lagen i elitserien. En tanke jag har är varför inte bara ha svenska juniorer på plats 6-7 och de måste köra 2heat och vid intoppning av dessa så ger deras poäng dubbla poäng. Då blir de ju mer värda för laget.
Sedan måste de få köra i lägre serier före utländska förare som tar platser där.
Tror fasen att en förare som jagat sponsorer hela vintern sedan när säsongen kommer blir petade hela tiden tröttnar.
Tar vi inte tag i detta så kommer svensk speedway dö inom en snar framtid och det vill jag inte uppleva. Vill se bra svenska förare i alla ligor och VM.
Ja det var mina tankar.
Ha det bra alla speedwayvänner där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar