Powered By Blogger

tisdag 1 april 2014

Första inlägget!

Ja då har man startat en speedwayblogg. Där jag tänkte skriva lite om mitt stora intresse speedway.
Har alltid varit förtjust i speedway sedan jag var liten och fick följa med min pappa på speedway. Min pappa jobbade som banpersonal så det blev matcher varje vecka. Det är nåt speciellt med lukten av metanol och ljudet när de varvar upp motorerna vid start.
Det jag kommer skriva här är mina tankar och funderingar kring speedway. Alla har rätt till sin åsikter så har överrensende med mina.
Ja vad har jag för favoritlag då jo Dackarna från Målilla. Sedan har jag en favoritförare i Darcy Ward som jag tror blir världsmästare i år.
Han har ett sätt att behärska en speedway cykel jag inte sett på länge. Tyvärr så lämnade han mitt Dackarna till denna säsongen och gick till Piraterna från Motala.
Mina tips för denna säsongen är att Darcy Ward blir Världsmästare.
Vinner Elitserien i Sverige gör Vetlanda men hoppas att Dackarna överaskar.
Europamästare blir nog Emil Sayfutdinov som står över GP-tävlingarna.
Best-Pairs blir Australien med Darcy Ward och Chris Holder.
Nu undrar ni var jag har alla svenska förare ja tyvärr så tror jag inte de har så mycket att hämta i år heller. Men hoppas jag får fel.
Hoppas Fredrik Lindgren får till en bra säsong i GP-tävlingarna.
Ja det var vad jag hade för nu men jag återkommer med fler inlägg om den bästa sporten i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar