Powered By Blogger

torsdag 3 april 2014

Första GP-t 2014

På lördag morgon startar speedway säsongen på riktigt kan man väl säga då GP-speedwayen kör i gång. Första tävlingen går i Nya Zeeland.
Ska bli intressant och se hur det går i VM iår.
Tror det går på följande sett. Vinnaren finns nog bland dessa tre förare Darcy Ward. Niels-Kristian Iversen och Jarek Hampel. Tror Darcy vinner sedan kan det gå hur som helst. Men tyckte att han och Nils-Kristian körde bra under Best pairs tävlingen.
Sedan har vi utmanarna bland dessa tre Nicki Pedersen. Greg Hancock och Matej Zagar gamlingarna i gänget vet man aldrig var man har och Zagar vet man att han kan köra speedway.
Sedan har vi ett gäng som jag tror får det svårt och det är Andreas Jonsson tror han får det svårt. Tai Woffinden har en tung ryggsäck genom att vara världsmästare. Chris Holder såg lite seg ut på Best pairs är alltid svårt att komma tillbaka efter skada.
Fredrik Lindgren måste nog visa att han är värd att köra i GP-t för något mer wildcard får han nog inte.
Sedan har vi två förare som jag tror kan överraska Krzystof Kasprazak och Troy Batchelor. Till slut har vi förare som jag inte tycker har i GP att göra Chris Harris, Kennet Bjerre och Martin Smolinski.
Så min VM-tabell kommer se ut som följer:
1. Darcy Ward
2. Niels-Kristian Iversen
3. Jarek Hampel
4. Nicki Pedersen
5. Matej Zager
6. Greg Hancock
7. Fredrik Lindgren
8. Chris Holder
9. Andreas Jonsson
10. Tai Woffinden
11. Krzystof Kasprazak
12. Troy Batcheler
13. Kennet Bjerre
14. Martin Smolinski
15. Chris Harris

Som ni ser så klarar inte världsmästaren sig kvar i serien utan får förlita sig på ett wild card. Får väl se hur många rätt jag har.
Ja nu är det bara att vänta tills lördag morgon då det hela kör igång.
Hörs av efter tävlingen då jag analyserar den lite med mina tankar och funderingar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar