Powered By Blogger

tisdag 23 september 2014

Svensk speedways framtid

Jag har suttit och funderat över detta med att flera lag drar sig ur elitserien på grund av kostnaderna. Det är dags att komma till insikt att det inte längre är som det var på Tony Rickardssons tid med mycket publik och ett mediadrev. Men det är svårt detta att avväga man vill ha stjärnförare i laget men samtidigt så kostar de pengar och har man inte dem så kommer ingen för att kolla. Sedan avvecklar man svensk speedway då de svenska förarna inte får köra. Unga förare tröttnar och svensk speedway kommer dö ut.
Ta bara det där som hände i Griparna där en polsk före detta förare som lagt av tar en svensk förares plats. Det är ju så sjukt så det är ju inte sant. Så ska det ju inte vara.
Måste komma på något som gör de svenska juniorerna mer viktiga för laget. Jag hade en tanke förut om att de skulle få dubbla poäng i sina heat. Då skulle de bli viktiga för laget.
Fick en ny tanke igår när jag satt och tittade på engelsk speedway. De verkar ju köra många fler tävlingar där och då slog det mig varför inte ha ett juniorlag.
Så som jag tänkt är att alla elitserielag måste ha ett svenskt juniorlag som kör en serier men dessa poäng räknas ihop med elitserielagets poäng. Tror ni det skulle funka?
Det skulle bli efterfrågan på svenska förare i alla fall. Då skulle man ju kunna kalla sig riktigt svensk mästare när man vunnit för då har man ju bredden i svensk speedway.
Ja det var bara mina funderingar vet inte om det skulle funka men.
Ha det bra alla speedwayvänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar