Powered By Blogger

tisdag 15 juli 2014

GP Cardiff och Lag-VM

Eftersom jag inte har sett hela GP:t från Cardiff så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Men har hört att det var en rätt bra tävling. Blev väl som det nästan alltid blir på dessa tillfälliga banor efter ett tag spårigt och gropigt. Bra vinnare tycker jag i Greg Hancock visar att han är still Going strong. Synd att än en gång så kör de svenska förarna under sin kapacitet skulle jag vilja påstå. Fredrik har i alla fall häng på den där åttonde platsen som är så viktig efter säsongen.
Nu är laget uttaget till Lag-VM och blev väl lite överraskande förare i laget. Oliver  Berntzon kom med vilket jag tycker är helt rätt. Peter Ljung var väl självskriven när kvalet nu körs i Västervik så inte så mycket att säga om det. Thomas H Jonasson tycker jag också var ok men sedan tycker jag nog de skulle valt Antonio Lindbäck istället för Andreas Jonsson.  Andreas tycker jag har varit lite under isen i de senaste GP och SEC så ha han som reserv hade jag nog gjort. Nu blev det Kim Nilsson som blev reserv och Antonio kom inte med över huvud taget. Jag det är nog inte lätt att vara lagledare blir nog fel hur man än gör. Får hoppas detta är rätta laget inga fler floppar som förra året.
Ska försöka se Lag-VM på plats i Västervik.
Ja det var mina tankar om detta. Ha det bra mina speedway vänner så hörs vi snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar