Powered By Blogger

tisdag 1 juli 2014

Plus och minus omgång 9

Dags igen för min plus och minuslista. Vet inte vilket som är svårast att hitta det positiva eller negativa. Men läser man på olika Facebooksidor så är allt negativt med förare och ledare när det går dåligt för laget och tvärtom när det går bra. Men tror det skrivs mer när det går dåligt. Jag tror inte det är bra att bara vara negativt man måste försöka hitta bra saker i det dåliga så att säga.
Man blir bara mer arg om man ska deppa ner sig när ens favoritlag eller förare kört dåligt så försök hitta något positivt i det dåliga istället. Nu över till listan med mina tankar om omgången.

Plus:

Kim Nilsson Rospiggarna 11poäng verklig roligt att det går bra för denna killen. Varit med ett tag nu och inte fått så mycket uppmärksamhet tycker jag.

Michael Jepsen Jensen Dackarna 14poäng tillbaka i gammal god stil. Visade redan i GP i Köpenhamn att han var på gång. Bra starter och verkligen på åkhumör.

Martin Vaculik Vargarna11poäng han är i riktigt toppform i alla ligorna. Säger det igen han skulle varit med i GP-serien om det inte vore så mycket svågerpolitik i BSI.

Minus:

Kennet Bjerre Indianerna 0poäng en GP förare ska inte ta 0poäng i elitserien det är inte godkänt.

Mikkel Bech Jensen Dackarna 0poäng får man chansen att sno åt sig en plats i startsjuan som han fått några gånger nu så måste man visa att man vill ha den.

Piotr Protasiewicz Indianerna 5poäng man kan inte bara vara kung på sin hemmabana. Tar man inte mer poäng borta än 5 så tycker jag nog man ska låta andra köra.

Ja då var denna omgångs lista klar och då utan matchen mellan Piraterna-Västervik så man vet inte om någon av deras förare hade hamnat på min lista.
Hoppas ni har överseende med mina tankar och funderingar av förare och lag. Ha det bra nu så hörs vi av senare.
Martin Vaculik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar