Powered By Blogger

tisdag 1 juli 2014

Dackarna-Vargarna

Då var en omgång till körd i svenska elitserien i speedway eller inte en full omgång då en match blev avbruten på grund av regn. Här i Målilla hade vi tur som klarade oss från regnet men det har regnat rejält runt omkring idag kan jag meddela och även haglat. Så denna tisdag var han där uppe med oss speedwayintresserade. Nu till matchen blev en jämn match väldigt jämn kan jag säga 11 stycken oavgjorda heat säger väl allt. 3 stycken 2-4 till gästande Vargarna gjorde ju att de vann denna matchen sedan hjälpte det inte att Dackarna vann sista heatet med 5-1 och säkrade bonuspoängen. Man vinner inte några matcher på att ta massa nollor. Hjälper inte att man slår heatledaren när andra gubben kommer sist som sagt.
Har man två förare som tar 1poäng och 0 poäng i starsjuan så går det inte. Det positiva var att Michael Jepsen Jensen var tillbaka i gammal god stil 14 poäng i och för sig från reservplats men helt klart godkänt.
Var tur att vi inte tappade bonuspoängen den kan vara nog så viktig i slutet. Men den räddade Nicki och Dudek med att ta en 5-1 i sista heatet och skriva slutresultatet till 44-46.
Nu väntar en svår bortamatch mot Västervik som vi bara måste vinna om vi ska ha något att göra i ett slutspel skulle jag vilja påstå.
Hoppas ni har haft en bra speedwaykväll och att era favoritlag har klarats sig bättre än mitt. Finns alltid vinnare och förlorare men vi är lika goda vänner för det och det är det jag älskar med denna sporten. God natt på er alla speedwayvänner.
Nicki Pedersen på träningen idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar