Powered By Blogger

onsdag 9 juli 2014

Västervik - Dackarna

Blev en så jämn match som jag förespådde. Slutade 45-45 efter en stark upphämtning av Dackarna som låg under med mest 10 poäng.
Igen är det Nicki och Dudek som tar tag i det hela men även våra reserver gör vad de ska. Starkt av Aspegren att fixa till de poängen han tar. Mycket bra kört.
Sedan vet jag inte vad man ska säga om Jonas Kylmäkorpi och Dennis Andersson.  1 poäng på förare som kör som nr 2 och 4 är inte alls godkänt. Ibland så hatar jag reglern med att det ska finnas 3 svenska förare i startuppställningen. Men det är bra att den finns för annars skulle snart svensk speedway dö ut.
Hur kan Kylmäkorpi köra så dåligt match efter match ni får han ju fixa till detta. Dennis har jag sett som reserv hela tiden så han kan man inte klaga på tycker jag.
Ja det var mina tankar om matchen som följdes genom twitter och lite texttv.  Mycket bra uppdatering på Dackarnas twitter konto.
Ska kolla igenom omgången till plus och minus så återkommer om det.
Ha det bra på er så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar