Powered By Blogger

lördag 24 maj 2014

Best pairs från Eskilstuna

Då var best pairs avgjort för 2014 och det var Australien som vann till slut. Så mitt tips på detta gick in som jag skrev i en av mina första inlägg här på bloggen.
Var lite strulig tävling som jag inte tyckte innehöll så många bra heat med par-körning. Men vi fick se fyra mot slutet ett när Chris Holder slog av på fart och stängde så Darcy Ward kom ifatt.
Sedan var det tjafs om Martin Smolinskis tändning som de sa att han fuskade med på nåt sett vilket vet jag inte. Inte nog med det utan det var även strul med startgrinden vilket jag tyckte tog alldeles för långt tid innan den var fixad. Sånt måste man ha en backup för om det händer för det händer rätt ofta att startgrinden strular.
Men tyckte de sista heaten i tävling visade att det kan bjudas på bra par-speedway.
Australien vann hela serien men det var Danmark eller ska man säga Dackarna som vann tävlingen i Eskilstuna.
Resultat från Eskilstuna

1 Danmark 36+7p
2 Australien 34+7+2p
3 Ryssland 28+2p
4 Polen 27p
5 Sverige 26p
6 Lettland 21p
7 Tyskland 17p

Ja Sverige vad ska man säga om dem vet inte riktigt vad som händer när det verkligen gäller då blir det mesta fel för de svenska förarna.
Glöm detta och satsa på nästa år säger jag med nya unga förare. Sådan som vill vinna.

Slutresultat Best Pairs 2014

1 Australien 28p
2 Danmark 26p
3 Polen 16p
4 Sverige 11p
5 Ryssland 10p
6 Tyskland 6p
7 Lettland 6p

Nu ser vi fram mot Tisdagsmatchen mot Smederna dackeförarna fick ju ett bra träningtillfälle igår på banan i alla fall.
Ha en bra Lördagkväll på er alla speedwayvänner!
Smolinski fick mycket tid i rampljuset igår med sina sladdar!

MJJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar