Powered By Blogger

torsdag 8 maj 2014

Plus och minus från första omgången

Jag tänkte skriva lite om mina tankar om positiva och negativa saker från första omgången i elitserien.
Börjar med pluskontot:

Peter Karlsson i Ikaros Smederna vad ska man säga om den mannen. Köra speedway kan han fortfarande göra fast han kan vara pappa till flera av förarna han har runt sig eller efter sig kanske man ska skriva. Tog 14poäng och var bäst i Smederna med det.

Martin Vaculik  i Vargarna visade att han är en speedwayförare av världsklass som jag tycker skulle haft Chris Harris plats i GP-serien. Han tog 14poäng när Vargarna vann mot Piraterna.

Mads Korneliussen i Rospiggarna visar att det finns nya danska förare efter Nicki och Niels-Kristian.
Han tog 12poäng.

Sedan har vi minuskontot:

Bjarne Pedersen 3poäng från plats 5 i Piraterna är inte godkänt man måste förvänta sig mer från en förare som Bjarne om han ska få fler chanser i Piraterna.

Emil Sayfutdinov 4poäng är inte godkänt och jag vet att han varit skadad men tycker ändå att man ska få ut mer av honom. Tror nog han förlorade på att säga upp sin plats i GP-serien.

Västervik ja vad ska man säga bli så överkörda av Smederna när man har GP ledaren i laget. Mot ett tippat bottenlag nä det måste bli bättring.

Ja detta var mina tankar om första omgångens plus och minus. Finns säkert andra som har andra tankar men man får tycka som man vill.
Ha en bra dag alla speedwayvänner!
Martin Vaculik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar