Powered By Blogger

söndag 22 juni 2014

Dackarna-Piraterna

Idag är det måndag men man kan tro det är tisdag för det ska köras speedway på GoB arena i Målilla. Det är den uppskjutna matchen mellan Dackarna-Piraterna. Kan bli en bra match då det finns många bra förare i båda lagen och båda lagen har fått avbräck i laget. Dackarna genom att Alexandr Loktaev inte är med på grund av tävlingar i Ryssland. Det är inte lätt att ha ryska förare med i laget kan jag säga. Piraterna har Chris Holder borta grund av skada. Som om inte han har haft tillräckligt med skador. Nä nu har han brutit handleden.
Men kan bli jämnt än då tror jag. Darcy Ward i Piraterna är i en grym form och Dackarna har Nicki Pedersen i bra form.
Men jag tror det som avgör matchen är reserverna och även på den sidan är det jämnt lagen i mellan.
Kanske en liten fördel för Dackarna mest på grund av hemmabana skulle jag tro. Fast man vet aldrig med dessa unga hungriga förare som Piraterna har på reserven denna gången. Det finns nog bara ett läge för dem och det är fullt. Sedan spelar inte bana så stor roll skulle jag säga.
Jag tippar att matchen slutar 46-44 till Dackarna.
Sedan på tisdag är det match igen och då bär det iväg till Kumla för match mot Indianerna. Ännu en svår match då Indianerna har fått igång sitt lag nu. Har två storsegrar i bagagen fast då utan Piotr Protasiewicz. Men nu har Dalle tagit med honom igen vilket jag tycker verkar konstigt varför ändra på ett vinnande koncept. Tycker inte Pepe är någon bra lagåkare fast det är ju min åsikt. Blir ju bättre för mitt Dackarna i och för sig att han är med. Tror dock Indianerna hade haft ett bättre lag utan honom.
Hur denna matchen slutar vågar jag inte ge mig på att tippa men jag hoppas på Dackevinst naturligtvis.
Jag återkommer efter matcherna om hur det gick och mina tankar. Ha det bra speedwayvänner!
Darcy Ward

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar