Powered By Blogger

torsdag 19 juni 2014

Nicki skapar rubriker del 2

Måste skriva lite mer om detta om Nickis  körstil. Nu har flera förare gått ihop och sagt att han är farlig på banan. Jag tycker det är flera som också kan köra farligt i så fall. Det är bara att gå ut på you tube och kolla. Hittat flera klipp med hård speedway. Finns Emil Sayfutdinov, Scott Nicholls och Grigory Laguta.
För att inte tala om Tai som startade denna jakten på Nicki. Jag kan hålla med om att det som hände i Målilla nu i GP:t inte var snyggt gjort. Men som sagt tycker det är ett drev efter just Nicki nu.
Har nog alltid funnits förare som kör på gränsen och över gränsen så börja tjafsa om det nu känns lite onödigt ut i mina ögon.
Naturligtvis vill jag inte se förare bli skadade men det är en tuff sport det handlar om så alla vet riskerna.
Som någon skrev "Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor".
Vill man nå toppen så får man nog ta för sig för att nå dit. Nu kommer nog flera tycka att jag är jävig i detta på grund av att Nicki kör i Dackarna. Men det är jag inte hade tyckt samma sak om han kört i något annat lag med.
Hoppas de löser detta och pratar ut så det inte blir en hetsjakt på banan på varandra för då kan det gå riktigt illa.
Nu ser vi fram mot tisdag och även måndag för oss Dacke- och Piratfans. Ha det bra på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar