Powered By Blogger

tisdag 17 juni 2014

Nicki skapar rubriker!

Då var det tisdag då och Dackarna beger sig till Hallstavik för en svår borta match mot Rospiggarna. Men vi får hoppas på vinst.
Men det jag tänkte skriva om nu är debatten som har uppstått runt Nicki Pedersen igen. Är en vild debatt på twitter mellan honom och Tai Woffinden. Nu har jag inte sett det som hände i Målilla i helgen så den grejen kan jag inte uttala mig om. Men vet inte om jag tycker Tai är någon gentleman på banan själv han kör också över gränsen titt som tätt.
Han har väl varit med i en del kracher genom åren som han varit vålande till. Men eftersom Nicki hela tiden i media utmålas till att vara the bad one så får han alla på sig.
Men sådana finns det i alla sporter tyvärr som alltid inte behöver göra så mycket för att bli drabbade.
Läste en interjuv med Henrik Rydström fotbollsspelaren i Kalmar FF han var en sådan som alltid snackade och spelade på gränsen hela tiden. Han sa att han kunde få ett gult kort bara för att det var han typ medan andra spelare fick göra saker utan någon slags straff.
Nu säger jag inte att Nicki alltid är oskyldig men jag tycker han får mycket skit för saker som andra också gör.
Vi får verkligen hoppas att allt detta är glömt när de ger sig ut på banan så de inte gör dumma grejor där. Vi fans vill se fin och ren racing på banan. Det andra kan de fortsätta med på twitter tycker jag.
Ja det var väl det jag hade om detta och detta är mina tankar och funderingar.
Återkommer ikväll om elitserieomgången och sedan ska jag försöka se GP:t från Målilla så jag kan skriva lite om den tävlingen också. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar