Powered By Blogger

tisdag 24 juni 2014

Matchen Dackarna-Piraterna

Då var den uppkörda matchen mellan Dackarna-Piraterna avgjord. Gick inte så bra kan jag säga Dackarna förlorade med  38-52 i en match som jag inte riktigt tände till. Det var jämnt hela vägen till heat 10 sedan tog Piraterna en 5-1 genom deras reservpar Anton Rosen och Fredrik Engman och sedan gick det mesta Piraternas väg 4stycken 5-1:or efter paus visar ju bara vilket lag som var bäst.
I och för sig så tog Dackarna en 5-1 i heat 13 genom Nicki Pedersen och Patryk Dudek.
Men där blev jag lite arg för det var den sämsta paråkningen jag sett tror jag. Nicki hjälpte Patryk någonting skulle jag vilja påstå. Det var en vilt kämpande Patryk som klarade av den 5-1 kan jag säga.
Men fick se två fina par-speedway heat i alla fall först genom Darcy Ward och Linus Sundström sedan genom Greg Hancock och Darcy Ward. De visade verkligen i dessa heat hur par-speedway ska köras.
Kvällens suverän var Darcy Ward han är i en grym form just nu. Han vinner inte många starter men han tar dem i första kurvan eller på bortre rakan än då.
Vad ska man säga om Dackarna då ja har man bara en som tar tvåsiffrigt så är det svårt att vinna.
Ta Jonas Kylmäkorpi förra veckan tog han 11p och igår tog han 2p man kan inte ha en som kör som nummer två ta 2p det vinner man inga matcher på.
Sedan var det Dackarnas reserver som inte riktigt höll måttet vi förlorade den matchen i matchen med 8-11. Så det blev lite som jag skrev i förra inlägget reserverna avgör lite matchen.
Men nu tar vi nya tag mot en svår borta match mot Indianerna ikväll. Nu börjas bonuspoängen delas ut också så nu kan det börja hända saker i tabellen. Dackarna har 8p att gå på efter matchen i Målilla mot Indianerna.
Kan bli en jämn match där jag igen tror reserverna har en avgörande roll. Indianerna har ett lite svagare reservpar nu när Dalle plockat in Pepe i laget igen och det tackar vi för.
Nu hoppas vi på bra väder över speedwaybanorna och mycket publik så ta med en kompis eller två och gå och titta på världens bästa livesport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar