Powered By Blogger

onsdag 25 juni 2014

Plus och minus omgång 8

Hej alla speedwayvänner nu har jag kollat igenom omgången så här kommer mina tankar om plus och minus i denna omgången.
Som vanligt är det mina tankar och åsikter jag skriver. Alla har rätt till sina egna åsikter om vad ni tycker är plus och minus. Då kör vi och som vanligt börjar vi med plussidan.

Piotr Protasiewicz Indianerna 14poäng efter att ha varit borta på grund av skada i tre matcher och inte kört någon tävling de senaste veckorna så visar han att han är kung i Kumla.

Mikkel Michelsen Smederna 12poäng äntligen lossnade det för den unge danske. Jag har följt honom lite denna säsongen då jag tyckte det var synd att han fick lämna Dackarna efter förra säsongen. Han har inte haft det lätt i de senaste matcherna i.

Tai Woffinden Vetlanda 14poäng nu har världsmästaren kommit igång vill jag påstå. Både i elitserien och i GP-serien för att vara exakt.

Nu över till minussidan

Jonas Kylmäkorpi Dackarna 2poäng ännu en gång så gör han en plattmatch. Man måste förvänta sig mer av en förare som är i Jonas kaliber. Känns som han skulle behöva lite konkurrens om sin plats i startsjuan.

Emil Sayfutdinov Vetlanda 5poäng är inte godkänt i mina ögon. Han är inne i en upp och ner trend vill jag påstå.

Västervik man undrar ju hur de tänkte när de rensade i laget. Ta bort en av de bästa i Davey Watt och sedan Daniel Nermark. Han kanske inte varit så bra men de tog inte in någon ny svensk förare istället för honom de kan bli riktigt sårbara om de får en svensk skadad.
Mikkel Michelsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar